Marketing Forge

Обучение => Основи на маркетинга => Темата е започната от: Петър Петров в Октомври 03, 2011, 07:46:29 pm

Титла: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Октомври 03, 2011, 07:46:29 pm
Лектор:
Лекции: гл. ас. д-р  Боряна Грънчарова
Упражнения: х. ас. докт. Петър Петров

Протичане на лекциите и упражненията:
В лекциите ще се представят теоретичните постановки в маркетинга заедно с прилагането на примери.
Упражненията протичат с разясняване на основни понятия и концепции, решаване на казуси и задачи.

За консултации:
Гл. ас. д-р  Боряна Грънчарова - Кабинет: 439. Консултации: няма обявени. E-mail: boryanagr@abv.bg
Х. ас. докт. Петър Петров - Кабинет: 415. Консултации: при предварителна уговорка в петък между 11:30 и 13:30. E-mail: contact@marketing-forge.com

Литература:
Узунова, Ю. и др., Маркетинг. Издателство "Наука и икономика", ИУ-Варна, 2010.
Георгиева, Е., Кехайова-Стойчева, М., Маркетинг. Учебно пособие, Стено, 2010.
Благоев, В., Маркетинг, 1998.
Георгиева, Е., Маркетинг. Учебно помагало, ИУ-Варна, 1999.
Котлър, Ф., Управление на маркетинга.
Прайд и Ферел, Маркетинг: концепции и стратегии, 1994.
Сълова, Н. и др., Маркетинг, ИУ-Варна, 1999 г.

Програма:
Група 24: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У вт. 2-317 13:30 - 15:00.
Група 25: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У вт. 2-405 15:15 - 17:00.
Група 26: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У вт. 2-225 17:15 - 19:00.
Група 27: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У пет. 2-229 07:30 - 09:00.
Група 28: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У пет. 2-226 09:15 - 11:00.
Група 29: Л ср. 2-131 13:30-16:00; У ср. 2-224 07:30 - 09:00.

Прикачени файлове:
График на учебните занятия - Kalendaren_Plan.pdf.
Теми за курсовата работа - Kursova_Temi.pdf.
Насоки за разработване на курсовите работи - Kursovi-nasoki.pdf.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Октомври 10, 2011, 11:18:55 am
Основни маркетингови концепции - Evolution_Of_Marketing.pdf.
Схема на маркетинговия процес при традиционната концепция за маркетинга - Traditional_Marketing.pdf.
Презентация за маркетингов микс и среда на фирмата; примери за SWOT-анализ - MM&Environment.rar.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Октомври 21, 2011, 11:37:35 pm
Обобщение на резултати за профила на агенция за недвижими имоти от група 28 - Grupa28-profil_Firma.jpg.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Октомври 25, 2011, 12:07:21 am
Казус за анализ на фирмената среда - Kazus1.pdf
--- Направете SWOT-анализ на Нокиа и определете кои фактори от макросредата са с най-голямо значение за бизнеса на компанията.
Срок за работа (до една седмица след занятието, в което е даден казусът):
- За групи 24-26 - до 01.11.2011 г.
- За група 29 - до 02.11.2011 г.
- За групи 27-28 - до 28.10.2011 г.

Да се изпраща на имейл: contact@marketing-forge.com
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Ноември 07, 2011, 08:45:00 pm
Домашно задание 1
Работи се по екипи (2-5 души). Избирате онлайн магазин за продажби. Трябва да направите анализ на уебсайта - силни/слаби страни, предимства, удобство за работа, продуктов микс, допълнителни услуги, система за поръчка, плащане и доставка, връзка с клиентите и др. Можете да го сравните с конкурентен онлайн магазин (незадължително изискване). В заключение направете оценка от потребителска гледна точка какво може да се подобри в уебсайта, за да Ви привлече за свой клиент.

Прегледайте и приложения файл за факторите, които влияят върху е-пазаруването - Faktori_E_pazaruvane.pdf

Срок за работа:
- За групи 24-26 - до 15.11.2011 г.
- За групи 27-28 - до 11.11.2011 г.
- За група 29 - до 16.11.2011 г.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Ноември 10, 2011, 02:15:54 pm
Казус 2
Опишете ролите в процеса на вземане на решение за покупка на избран от вас продукт или услуга, като зададете ситуацията (семейство или съквартиранти).
Обяснете защо всеки член от домакинството ще играе съответната роля и по какъв начин ще я изпълнява.
Вижте прикачения файл за ролите.

Срок за работа:
- За групи 24-26 - до 15.11.2011 г.
- За групи 27-28 - до 11.11.2011 г.
- За група 29 - до 16.11.2011 г.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Ноември 17, 2011, 12:05:07 am
Насоки за проектиране на търговска марка - TM.pdf.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Ноември 29, 2011, 12:03:46 am
Резултати от контролното за 24-26 група - Zima_2011-IS_2k_24-26.xls.

Резултати от контролното за 27-29 група - Zima_2011-INS_2k_27-29.xls.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 04, 2011, 04:15:48 pm
Кратък видеоурок за MS Office PowerPoint 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=CEVJAYFfldU
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 06, 2011, 08:34:09 pm
Задачи по маркетинг, инструкции и примери - Задачи.rar.

Примерни варианти на изпита от миналата година - Varianti_ipit_2010-gr1-7.pdf.
Отговори на теста от примерните варианти - Varianti_ipit_2010-gr1-7_2-kljuch.pdf.
NB! Примерите са само ориентировъчни за формулировката на въпросите във Вашия изпит!
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 10, 2011, 09:50:23 pm
Във връзка със студентския празник удължавам сроковете за предаване на курсовите работи, както следва:
За групи 24, 25, 26 и 29 - 11.12.2011 г. (неделя).
За групи 27 и 28 - 13.12.2011 г. (вторник).

Срок за предаване на рекламите за всички групи - 11.12.2011 г. (неделя).
Очаквам и потребителските профили на всеки екип, в случай че още не са ми ги изпратили на имейла.


За курсовите работи се предават два файла - текстов документ, който съдържа пълната информация по курсовата, и презентация, която представя основните акценти от разработката!
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 14, 2011, 03:27:58 pm
Консултация в петък - 12:00 - 14:30 ч. Кабинет 1-415.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 15, 2011, 12:33:39 pm
Отговори на тестовете от учебното пособие (теми 1-6) - Test_posobie-otgovori.pdf.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: naked_chef в Декември 15, 2011, 01:49:16 pm
Кога можем да очакваме окончателния текущ контрол, с който отиваме на изпит? -  от 26 група съм
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: infominfo в Декември 15, 2011, 07:21:15 pm
И ако може да кажете точните теми и къде се намират в учебника, ще сме много благодарни :) - и аз съм от 26-та група
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 18, 2011, 01:37:42 pm
Темите по учебното пособие са: от 1. Въведение в маркетинга до 6. Продукт включително.
В учебника тези теми са: от Глава първа. Същност и развитие на маркетинга до Глава седма. Продуктът в маркетинговия микс включително.

Текущият контрол на групи 24-26 ще бъде обявен по-късно довечера.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: valeriq19 в Декември 18, 2011, 01:46:48 pm
А кога ще бъде качен текущия контрол на 27-29 група ?
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 18, 2011, 03:08:38 pm
Текущият контрол на групи 27-29 ще бъде готов до понеделник вечерта :).

Изпитът ще включва 15 тестови въпроса по 2 т., 6 отворени въпроса по 4 т. и една задача за 6 т.

Моля, екипите, разработвали следните търговски марки, да ми изпратят факултетните си номера или имената по имейл:

Група 29:
Еvent Group Office

***
Текущ контрол на групи 24-26 - Zima_2011-IS_2k_24-26.xls (обновен).
Текущ контрол на групи 27-29 - Zima_2011-INS_2k_27-29.xls.

Презентации не са представили:
Екип 5 и екип 8 от група 24.
Екип 8 и екип 9 от група 25.
Екип 2 и екип 5 от група 27.
Екип 4 и екип 5 от група 28.
Екипи 1, 7, 8 и 9 от група 29.

Текстов файл на курсовата не съм получил от:
Екип 7 от група 25.
Екипи 1, 2, 6 и 9 от група 29. Екип 8 от група 29 не е предал нищо.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: zyzka_bs в Декември 19, 2011, 12:44:52 am
Това означава че за изпита трябва да се подготвяме от 1 до 6 тема ? :)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 19, 2011, 10:39:15 am
Това означава че за изпита трябва да се подготвяме от 1 до 6 тема ? :)

Да :)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: eli_yakimova в Декември 19, 2011, 11:27:52 pm
Интересува ме дали можем да си представим презентацията в сряда след изпита? Ако може - кога и къде?
Екип 4 от 28гр.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 20, 2011, 11:16:33 am
Интересува ме дали можем да си представим презентацията в сряда след изпита? Ако може - кога и къде?
Екип 4 от 28гр.

Можете да представите презентацията си след изпита в сряда в същата зала.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: raxor в Декември 20, 2011, 04:19:08 pm
Къде може да намерим отговори на тези примерни тестове.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 20, 2011, 08:00:22 pm
Къде може да намерим отговори на тези примерни тестове.

Във втория прикачен файл (ключ).
На отворените въпроси отговорите можете да видите в учебното пособие.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 23, 2011, 08:29:13 am
Резултати от анкетите за търговските марки:

Група 24 (алкохол)
1. Vodka Night Flight - 49,64% (+1,5 т.)
2. Ракия Студентски дух - 21,90% (+0,5 т.)

Група 25 (шоколад)
1. PN - 48,09% (+1,5 т.)
2. Fruity - 15,27% (+0,5 т.)

Група 26 (уиски)
1. DJ - 29,20% (+1,5 т.)
2. TRON - 25,55% (+0,5 т.)

Група 27 (магазин за дрехи и аксесоари)
1. Blue Butterfly - 39,06% (+1,5 т.)
2. Be a Star - 25,78% (+0,5 т.)

Група 28 (агенция за недвижими имоти)
1. Моят дом - 40,43% (+1,5 т.)
2. Property Rent - 32,21% (+0,5 т.)

Група 29 (туристическа агенция)
1. Dream Tour - 48,91% (+1,5 т.)
2. Green places - 25,55% (+0,5 т.)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: hikolay4 в Декември 23, 2011, 11:37:36 am
naughty jesse,kolko procenta sybra ako e vajmojno da kajete?:)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 23, 2011, 01:05:40 pm
След като проверя пробните изпити, ще обява пълните резултати от проучването ;)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: naked_chef в Декември 23, 2011, 02:41:15 pm
А пробните изпити кога да ги очакваме горе доло?
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 23, 2011, 08:01:53 pm
Готови са резултатите на всички групи.

Весели празници!

След сряда (28.12.2011 г.) очаквайте допълнителни материали за изпита, както и пълните данни от проведените анкети за търговските марки!
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: PISSSanka в Декември 24, 2011, 09:53:15 pm
Здравейте, искам да попитам какво значи "+" или "?" до оценката?
Весела Коледа:))
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Декември 24, 2011, 10:22:51 pm
Здравейте, искам да попитам какво значи "+" или "?" до оценката?
Весела Коледа:))

"+" означава, че оценката е потвърдена като окончателна.
"?" означава, че има време до 22.01.2012 г., за да ми кажете дали остава тази оценка.

Хубав празник :)

Оценките се потвърждават на имейла ми, а идвате с книжката на датата по време на сесията за нанасянето й!

Актуалните резултати тук (http://www.marketing-forge.com/Forum/index.php/topic,808.msg1174.html#msg1174).

Имейл: contact@marketing-forge.com
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Януари 06, 2012, 02:34:57 pm
Отговори на въпросите от пробния изпит - Varianti_ipit_2011-pr-v1-4-kljuch.pdf.

Лекции по маркетинг (презентации) - Marketing-lekcii_2011.rar
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Януари 16, 2012, 09:52:27 pm
Всички студенти идват на датата на изпита в неговото начало :)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: PISSSanka в Януари 19, 2012, 03:02:15 pm
оффф
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Януари 19, 2012, 05:25:30 pm


Ще почна да присъждам награди за най-оригинален отговор във форум ;)

Който не може да присъства, да си даде книжката на свой колега :)
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: noname3e3e в Януари 19, 2012, 07:03:04 pm
Какъв ще бъде формата на изпита ? Същият като на пробния изпит ли?
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: bebolina_eli в Януари 19, 2012, 11:53:22 pm
Под каква форма ще бъде редовния изпит? и кои теми се включват (ако може подробно да ги отбележите всяка една) :))))
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Iskra в Януари 20, 2012, 04:30:38 pm
И аз искам да знам кои теми ще се включат в изпита ?
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Iskra в Януари 20, 2012, 05:35:55 pm
1-6
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Януари 21, 2012, 06:02:15 pm
Форматът е същият като на пробния изпит.

Темите както са по учебното пособие:
1. Въведение в маркетинга.
2. Маркетингова среда.
3. Маркетингова информационна система.
4. Потребителско поведение.
5. Процес на разработване на пазара.
6. Продукт.

НОСЕТЕ СИ КАЛКУЛАТОРИ!!!
На изпита всички мобилни телефони се изключват!
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: kiroki в Януари 22, 2012, 07:20:58 pm
Какви видове задачи ще има ?
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: Петър Петров в Януари 22, 2012, 08:41:27 pm
Задачите са за изчисляване на пазарен дял, относителен пазарен дял и БКГ матрица.
Титла: Re: Специалности ИС и ИНС - ІІ курс, гр. 24-29
Публикувано от: kiroki в Януари 22, 2012, 09:33:47 pm
Благодаря