Marketing Forge


Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Петър Петров

Страници: 1 [2] 3
16
Лектор:
Гл. ас. д-р Мария Кехайова

Консултации:
Кабинет: 507. E-mail: kehajova_m@abv.bg

17
Лектор:
Доц. дин Йордан Коев

Консултации:
Кабинет: 119-a. Консултации: понеделник 9:00 - 11:00. E-mail: koevip@abv.bg

18
Лектор:
Доц. д-р Бистра Василева

Консултации:
Кабинет: 507. Консултации: понеделник 7:15 - 9:15. E-mail: bistravas@ue-varna.bg

19
Лектор:
Х. доц. Борислав Борисов

Протичане на лекциите и упражненията:

50% от лекциите ще се водят в обявената зала, а 50% в общината (наблюдаване на дейността, разглеждане на документи, присъстване на заседания на Общински съвет и комисиите и др.). Текущият окнтрол ще се формира от реферат по определена тема, който ще се изготвя индивидуално. Всеки трябва да си избере организация (публично-частна фирма, община, училище или друго държавно учреждение), за която ще проведе интервю с ръководителя й по предварително зададени въпроси (материалите са предоставени от доц. Борисов).

Изпитът ще се проведе на 15.04., като ще представлява тест по предадените лекции и събеседване по попълнения въпросник.

За консултации:
E-mail: bborisov@varna.bg

Актуално:
На 08.04. отново ще бъдем в Общината, като ще ни представят електронния вариант на СФУК. На 15.04. ще имаме нормални лекции, на които ще предадем въпросниците и ще ги обсъдим с доц. Борисов. Допълнително ще се уточни кога ще бъде изпитът, който ще представлява кратък тест по лекциите и събеседване по въпросника.

20
Магистри / ІІ сем. - Управление на персонала
« -: Февруари 18, 2009, 09:51:59 pm »
Лектори:
Лекции: доц. дин Йордан Коев и доц. д-р Апостол Апостолов
Упражнения: доц. д-р Апостол Апостолов

Протичане на упражненията:

Решаване на казуси, текстове и подготовка на реферат.
Текущ контрол: 1 казус (10 т.) + 2 теста (10 т.) + 1 реферат (20 т.) = 40 т.
Казусите и рефератите се разработват от екипи (четен брой; 2, 4 или 6 човека). Задължително е присъствието на поне един човек от екип всеки час. Останалите членове на екипа трябва да присъстват поне в 50% от занятията. За екипна работа (присъствие + участие) се дават допълнително 5 т. в бонус. Така максималния брой точки на текущия контрол стават 45!

Курсовата работа ще представлява подробно описание на една свободно избрана длъжност (изброяване и описване на задачите, отговорностите и пр.).

Консултации:
доц. дин Йордан Коев - Кабинет: 119-a. Консултации: понеделник 9:00 - 11:00. E-mail: koevip@abv.bg
доц. д-р Апостол Апостолов - Кабинет: 212. Консултации: понеделник 11:00 - 13:00; четвъртък 11:00 - 13:00. E-mail: apostola@ue-varna.bg

21
В тази тема може да споделяме всякакви безплатни книги по теми, свързани с маркетинга.
Моля, посочвайте автора, заглавието, както и линк за теглене.
Материалите, нарушаващи авторските права, подлежат на триене!

Предлагам на Вашето внимание следните интересни и напълно безплатни книги:

Дейв Балтер: "Маркетинг от уста на уста" - изтегли
Дейвид Скот: "Маркетинг извън контрол" - изтегли
Дейвид Скот: "Вирален маркетинг" - изтегли
Дейвид Скот: "Бомбастични изказвания" - изтегли
Дейвид Скот: "Новите правила на PR-а" - изтегли

22
Свободно коментирайте въпросната статия. Можете да я откриете тук под дата 01/15/09.

23
Здравейте, колеги!

От 24 до 28 ноември тази година присъствах на въпросния клас. Тук ще Ви разкажа малко за впечатленията си от него.

Регистрацията за класовете се осъществява през сайта на Българския форум на бизнес-лидерите:
http://www.bblf.bg

Там можете да откриете и допълнителна информация за техните инициативи.

Да започваме:

Ден 1
Лектор: Красимир Ганчев от DZI Insurance Group
www.dzi.bg
Темата на лекцията беше свързана с екипната работа и вземането на решения. Всъщност "лекция" не е точната дума. По-подходящо би било да кажа "представяне", "беседа", "практически урок". Още в началото г-н Ганчев помоли всеки да се представи в рамките на 7 сек. Последваха още малко общи приказки, след което трябваше да се разместим и сформираме четири големи екипа. От всеки екип имаше по двама наблюдатели (единия следи работата на своя екип без да се намесва, а другия - на един от останалите отбори). След това се избраха ръководител на екипа и презентатор. Като приключиха организационните елементи, започна обсъждането на казуса. Поставеният въпрос беше сравнително лесен - дали да К. Ганчев да даде 1000 лв. на инвестиционен посредник, който да играе с тях на борсата от негово име (разбира се, в контекста на разрастващата се световна финансова криза).

Може да се каже, че най-положителното нещо в тези два часа беше възможността да комуникираме с един успял млад бизнесмен като г-н Ганчев. За тези, които не знаят, ще спомена само, че е бил мениджър на Нокиа България, при това доста успешен (всъщност той е развил българското подразделение на финландския концерн). Като човек е страхотен - интелигентен, достъпен, приятен събеседник. От него безспорно може да се научи много. Неговият пример може да бъде само голям стимул за нас, младите специалисти.

От теоретична гледна точки разгледахме брейнсторминга и принципите за постигане на консенсус в екипа. Тук не може да се каже, че имаше нещо принципно ново (в лекционния курс в университета сме разглеждали доста повече аспекти), но прилагането на тези неща на практика с точния подход на г-н Ганчев, беше изключително полезно. Мисля, че всички колеги останаха доволни и наистина много се забавлявахме.

Общата ми оценка за първия ден е 9/10.

Ден 2
Лектор: Марионела Божкова от AIMS Human Capital
www.aims.bg
В тази лекция се говореше основно за управление на времето (time management). Презентацията беше доста подробна и атрактивна. Често сухата материя се сменяше с игри с аудиторията, които да разведрят обстановката, а и да демонстрират нагледно част от концепциите. Наистина имаше силен акцент върху участието на публиката. Предоставената информация също не е за пренебрегване и смятам, че на много хора ще им бъде от помощ при управлението на ограниченото време, с което разполагаме сега.
Цялостното ми впечатление е много положително и определено не смятам, че прекараните два часа са били загуба на време.

Обща оценка 8/10.

Ден 3
Лектор: Христо Илиев от AG Capital
www.agcapital.bg
Г-н Илиев трябваше да говори за стратегии в бизнеса с недвижими имоти, но реално се получи едно дълго представяне на неговия холдинг и фирмите, които управлява. За много колеги презентацията беше сравнително скучна, без динамика и много полезна информация. Участието от страна на аудиторията беше почти нулево. Въпреки това аз смятам, че представянето на г-н Илиев беше много полезно, макар и не дотам атрактивно. Самият факт, че той е един изключително успял човек, завършил и нашия университет говори много. Любопитен факт е, че е започнал с предлагането на тостове в уличката зад винса в началото на 90-те години. Конкуренция му е бил не кой да е, а настоящият собственик на веригата Хепи. Такива и много други интересни факти присъстваха в представянето на Христо Илиев. В този смисъл бих казал, че полезната информация можеше да се открие „между редовете”, поне за тези, които са си направили труда да слушат внимателно и да си направят съответните изводи.
Поуката за мен е, че човек, който знае какво търси, винаги го намира!

Общата ми оценка за третия ден е 7/10.

Ден 4
Лектор: Бойко Проданов от Address Academy
www.addressacademy.com
В тази лекция ставаше въпрос за набирането и подборът на персонал от гл. т. на мениджъра. Презентацията беше много атрактивна, информативна и провокативна. Изискваше се активно участие от страна на аудиторията. Г-н Проданов даваше много примери от практиката си. Проведе се дори импровизирано интервю за наемане на работа. Мога само да кажа, че тези два часа бяха много полезни и минаха почти неусетно.
Благодарение на тази среща се роди и едно изключително ползотворно партньорство между Address Academy и нашия уебсайт, което се надявам да се развива успешно в бъдеще.

Общата ми оценка е 8/10.

Ден 5
Това беше последния ден и в него имаше двама лектори. Темите бяха основно със социална насоченост.
Лектор 1: Велислав Тодоров от SG
www.citizenact.com
Той представи инициативата на френската банка Citizen Act ІІІ. Можете да видите презентацията тук. Записването за участие вече приключи, затова няма да се впускам в подробности.

Лектор 2: Анели Чобанова от Комисията за защита от дискриминацията
www.stop-discrimination.info
Представи в общи линии дейността на Комисията, както и нашите права в случай на проява на дискриминация. Много ограмотяваща лекция, макар и не дотам атрактивна.
В края на мероприятието раздадоха сертификатите. За съжаление г-н Стамен Тасев (председател на БФБЛ) не присъства, което може да се отчете като минус.

Общата ми оценка за последния ден е 7/10.

Заключение:
Това ми беше първия такъв клас и затова нямам база за сравнение. Въпреки това бих препоръчал на всеки да кандидатства за участие. Тук можеш да срещнеш нови приятели, да се запознаеш с успели хора от бизнеса, а защо не и да си подпомогнеш кариерното развитие ;)
Изживяването наистина си струва!
Очаквайте скоро да кача част от презентациите (организаторите обещаха да ги изпратят), както и снимки от самото събитие. Имам уверението на г-н Калпачев (кариерен център на ИУ), че скоро може да се организира и майсторски бизнес-клас по маркетинг. Така че – дерзайте!

24
Свободно коментирайте въпросната статия. Можете да я откриете тук под дата 12/08/08.

25
В тази тема ще се публикува полезна информация за намиране на работни места, кариерно израстване и т. н.

Започвам със следната интересна инициатива:
Във форума на Студентския съвет на ИУ - Варна (нужна е регистрация) се публикуват практически казуси от Address Academy - агенция за набиране и подбор на персонал. Вие предлагате решение за казуса, което се коментира от г-н Бойко Проданов. Това е един отличен начин да направите впечатление и да получите предложение за работа. Непременно прегелждайте темите на "конкуренцията" - и идеите, и коментарите към тях са много полезни. Ето го и линка: Академия за мениджъри
Адресът на агенцията е: www.addressacademy.com

Едно полезно място, където е добре да се регистрирате, е Междууниверситетският център за развитие на кариерата на УНСС. Избращат различни обяви и предложения не само за студенти от УНСС и не само за София. Адресът е тук.

Не забравяйте и кариерния център към ИУ - Варна: кликни тук.

26
Тук можете да изтеглите литературата, необходима за държавен изпит.

27
Реклама и PR / Литература за държавен изпит
« -: Ноември 29, 2008, 01:01:29 pm »
Тук можете да изтеглите литературата, необходима за държавен изпит.

28
Тук можете да изтеглите литературата, необходима за държавния изпит.

29
Общи приказки / Развитие на сайта
« -: Ноември 22, 2008, 08:18:54 pm »
Здравейте, колеги!
Да, вече мина един месец от началото на пълната версия на сайта. Много неща се развиха оттогава. За да не бъда голословен и спазвайки принципа "на една дума - три числа" ще ви представя малко статистика.

За един месец сайтът има:
 - 3 авторски статии
 - 5 понятия
 - Актуални полезни новини
 - Над 20 литературни и интернет източника
 - Повече от 20 файла за теглене
 - 2 анкети и 1 конкурс
 - 2 галерии (очаквайте скоро още една)
 - Повече от 10 членове във форума с над 70 мнения

Малко статистика за посещаемостта:
 - 5 уникални посещения средно на ден за целия период на съществуване на сайта (от май 2008 до днес)
 - 614 уникални посещения само за последния месец (или средно по 20 уникални посещения на ден)
 - 315 уникални посещения през октомври 2008 и 321 за месец ноември досега
 - 16-то място в BGTop в категория "Реклама и маркетинг"

Тези данни ни позволяват да поставим целите пред сайта за следващите два месеца, когато отново ще направим анализ на представянето му. Това са:
 - Повишаване на средната посещаемост на 6 посещения на ден
 - Поддържане на минимум 300 уникални посещения на месец
 - Публикуване на поне 10 авторски статии
 - Включване на преподаватели в сайта
 - Привличане на нови потребители за форума (поне 20)
 - Периодично актуализиране на останалите секции от сайта

Вече минаха три месеца от официалното пускане на сайта. Какво постигнахме за това време:
 - 5 авторски статии
 - 7 понятия
 - Актуални полезни новини
 - Над 30 литературни и интернет източника
 - Повече от 20 файла за теглене
 - 4 анкети и 1 конкурс
 - 2 галерии (очаквайте скоро още една)
 - Повече от 40 членове във форума с над 90 мнения

Малко статистика за посещаемостта:
 - 10 уникални посещения средно на ден за целия период на съществуване на сайта (от май 2008 до днес)
 - 774 уникални посещения само за месец декември (или средно по 25 уникални посещения на ден)
 - 829 уникални посещения през за месец януари досега
 - 8-то място в BGTop в категория "Реклама и маркетинг" за месец декември

Сега можем да прегледаме изпълнението на поставените цели:
 - Повишаване на средната посещаемост на 6 посещения на ден -> преизпълнено
 - Поддържане на минимум 300 уникални посещения на месец -> преизпълнено
 - Публикуване на поне 10 авторски статии -> изпълнено на 50%
 - Включване на преподаватели в сайта -> неизпълнено
 - Привличане на нови потребители за форума (поне 20) -> преизпълнено
 - Периодично актуализиране на останалите секции от сайта -> изпълнено

Въз основа на тези резултати ще формираме целите за следващите три месеца:
 - Поддържане на средна посещаемост от 10 посещения на ден
 - Поддържане на минимум 300 уникални посещения на месец
 - Публикуване на поне 10 авторски статии
 - Включване на преподаватели в сайта
 - Привличане на нови потребители за форума (поне 10)
 - Повишаване активността във форума (с поне 50 мнения)
 - Периодично актуализиране на останалите секции от сайта

30
Коментирайте свободно въпросната статия. Можете да я намерите тук под дата 11/22/08.

Страници: 1 [2] 3