Marketing Forge


Автор Тема: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7  (Прочетена 24606 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« -: Септември 26, 2010, 08:39:26 pm »
Лектор:
Лекции: доц. д-р Елена Георгиева
Упражнения: х. ас. докт. Петър Петров

Протичане на лекциите и упражненията:
В лекциите ще се представят теоретичните постановки в маркетинга заедно с прилагането на примери.
Упражненията протичат с разясняване на основни понятия и концепции, решаване на казуси и задачи.

За консултации:
Доц. д-р Елена Георгиева - Кабинет: 515. Консултации: вторник 13:00 - 15:00. E-mail: elenageorgiewa@yahoo.co.uk
Х. ас. докт. Петър Петров - E-mail: petar.petrov@marketing-forge.com

Литература:
Георгиева, Е., Кехайова-Стойчева, М., Маркетинг. Учебно пособие, Стено, 2010.
Благоев, В., Маркетинг, 1998.
Георгиева, Е., Маркетинг. Учебно помагало, ИУ-Варна, 1999.
Котлър, Ф., Управление на маркетинга.
Прайд и Ферел, Маркетинг: концепции и стратегии, 1994.
Сълова, Н. и др., Маркетинг, ИУ-Варна, 1999 г.

Програма:
Група 1: Л четв. 7:30 - 10:00; У вт. 11:15 - 13:00.
Група 2: Л четв. 7:30 - 10:00; У пет. 09:15 - 11:00.
Група 3: Л четв. 7:30 - 10:00; У пет. 07:30 - 09:00.
Група 4: Л четв. 7:30 - 10:00; У вт. 09:15 - 11:00.
Група 5: Л четв. 7:30 - 10:00; У пон. 13:30 - 15:00.
Група 6: Л четв. 7:30 - 10:00; У пет. 13:30 - 15:00.
Група 7: Л четв. 7:30 - 10:00; У вт. 07:30 - 09:00.

Прикачени файлове:
График на учебните занятия - Kalendaren_Plan.pdf.
Теми за курсовата работа - Kursova_Temi.pdf.
Насоки за разработване на курсовите работи - Kursovi-nasoki.pdf.
« Последна редакция: Ноември 30, 2010, 08:46:16 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #1 -: Октомври 01, 2010, 07:13:32 pm »
Прикачвам ви и груповите списъци. В тях можете да следите текущия си контрол, както и сроковете за предаване на отделните задания.

*Ако не можете да отворите някой от файловете, защото сте с по-стара версия от MS Office 2007, изтеглете и инсталирайте следната добавка: цък.
« Последна редакция: Декември 25, 2010, 03:33:31 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #2 -: Октомври 06, 2010, 08:36:32 pm »
Схема на маркетинговия процес при традиционната концепция за маркетинга - Traditional_Marketing.pdf.
Добавям и презентацията от седмицата 11-15.10.2010 г. за маркетингов микс и анализ на средата заедно с допълнителните материали - MM&Environment.rar.
Казус за решаване през седмицата 18.10-22.10.2010 г. - Kazus1.docx.
« Последна редакция: Октомври 18, 2010, 10:52:29 am от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #3 -: Октомври 19, 2010, 05:50:41 pm »
Зеленият телефон на Нокиа - http://www.gsmarena.com/nokia_3110_evolve-2185.php.
Една еко-концепция на компанията - http://www.nokia.com/environment/devices-and-services/devices-and-accessories/future-concepts/eco-sensor-concept.
Актуална информация за водещите производители на мобилни телефони - цък.
Един практик за маркетинговите проучвания - Why market research is a waste of money.docx.
Специфични фактори при онлайн пазаруването - Online.docx.
Презентация "Разработване на пазара".

Казус 2: Опишете ролите в процеса на вземане на решение за покупка на избран от вас продукт, като зададете ситуацията (семейство или съквартиранти).

Ново!!! Задание за казус: Изберете една продуктова категория и две конкурентни търговски марки; опишете по три критерия основните сегменти на всяка марка и тълкувайте наблюдаваните различия. Вижте датите за предаване на казуса в списъка за Вашата група!
« Последна редакция: Ноември 30, 2010, 08:04:50 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #4 -: Ноември 26, 2010, 08:11:56 pm »
Критерии за избор на доставчик - Izbor_na_dostavchik.doc
Задача за ПД, ОПД и ТИП - Задачи-ПД.pdf
Помощен шаблон за презентации - Marketing.ppt
Лекция - Промоционален_микс.docx
« Последна редакция: Декември 20, 2010, 09:57:10 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #5 -: Декември 07, 2010, 08:33:07 pm »
ИЗПИТИ:
01   МАРКЕТИНГ   ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   25.1.2011   1-122   8:00-11:00 ч.
02   МАРКЕТИНГ   ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   25.1.2011   1-222      11:00-14:00 ч.
03   МАРКЕТИНГ   ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   25.1.2011   1-122   8:00-11:00 ч.
04   МАРКЕТИНГ ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   24.1.2011   1-438      11:00-14:00 ч.
05   МАРКЕТИНГ ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   24.1.2011   1-433      8:00-11:00 ч.
06   МАРКЕТИНГ   ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   29.1.2011   1-437      8:00-11:00 ч.
07   МАРКЕТИНГ ДОЦ.Д-Р ЕЛЕНА ГЕОРГИЕВА   29.1.2011   1-437      11:00-14:00 ч.

Дати за предаване на курсовите:

Група 5: до 10.12, максимален резултат 15 т.; до 13.12, максимален резултат 12 т.; след това - максимален резултат 7,5 т.
Групи 1, 4 и 7: до 11.12, максимален резултат 15 т.; до 14.12, максимален резултат 12 т.; след това - максимален резултат 7,5 т.
Група 2, 3 и 6: до 14.12, максимален резултат 15 т.; до 17.12, максимален резултат 12 т.; след това - максимален резултат 7,5 т.
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #6 -: Декември 10, 2010, 09:23:21 pm »
Всички презентации ще са в седмицата 13-17 декември!

Пета група
Своите курсови представиха:
Ивелина (2185), Юлия (2200), Стоян (2204), Любка (2205), Мария (2206) и Росица (2210)!

Седма група
Своите курсови ще представят:
Кирил (1424), Надя (2255), Зоя (2256), Йолина (2257), Стелияна (2260), Велислава (2263), Искра (2280), Мариела (2281) и Стайко (2287)!

Четвърта група
Очаквам курсовите с презентация на:
Калоян (1303)

Своите курсови ще представят:
Лиляна (2152), Станислав (2148), Илияна (2149), Еда (2154), Димитър (2155), Михаела (2156), Георги (2159), Ренета (2163), Емел (2173) и Стойко (2175)!

Първа група
Своите курсови ще представят:
Николай (1201), Михаил (2035), Мария (2037), Станимира (2039), Виктория (2040), Веселина (2044), Мая (2045), Елена (2051), Валентина (2054), Антони (2056), Петя (2060) и Тодор (2066)!

Трета група
Своите курсови ще представят:
Бориса (2106), Мария (2109), Деян (2114), Пламена (2127), Йонита (2136), Елица (2139) и Йоанина (3434)!

Втора група
Очаквам курсовите с презентация на:
Аракси (2076), Янита (2085), Десислава (2102)

Своите курсови ще представят:
Добромир (2069), Александра (2075), Иво (2079), Милица (2088), Мария (2091), Грета (2096) и Даниел (2573)!

Шеста група
Очаквам курсовите с презентация на:
Славчо (1388)

Своите курсови ще представят:
Фейка (2218), Тома (2219), Силвия (2220), Ралица(2224), Ива (2225), Димитър (2230) и Антон (2241)!
« Последна редакция: Декември 23, 2010, 05:52:53 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #7 -: Януари 12, 2011, 01:40:27 pm »
Линк към материали от обучението + задачи (в един архив):
http://www.marketing-forge.com/?p=425
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #8 -: Януари 19, 2011, 04:57:21 pm »
ВАЖНО за изпита:
Ще се състои от 25 въпроса. Общ брой точки - 60.
Първите 17 въпроса ще са тестови (като даваните на контролните). Включват четири отговора, само един верен. Всеки въпрос носи по 2 т.
Въпроси 18-23 са от отворен тип. Те може да бъдат: определяне на понятия, свързване на елементи (етапи към фази от даден процес, показатели към конкретна среда, фактори към съответната група и т.н.), даване на примери (за състояния на търсенето, за видове продукти и др.), оценка на твърдение (вярно или не и защо). Максимален резултат за един въпрос - 3 т.
24 и 25 въпрос са задачи. По една от пазарни дялове и ценообразуване. Ще има по четири отговора (един верен), но ще трябва да се представи и процесът на решаване на задачата. Оценката тук е максимум по 4 т. на задача.
Времето за работа е 60 минути. Ще пишете на наши листи. Носете си калкулатори.

Това, че преобладаващата част от въпросите са тестови, не трябва да ви успокоява. Само прилежната подготовка гарантира успех на изпита ;).
Четете внимателно учебното пособие (включително и схемите; //особено тях), пререшете тестовите въпроси след ВСЯКА тема, прегледайте материалите от упражненията и лекциите на доцент Георгиева.

Елате с позитивна нагласа на изпита :)!

Успешна подготовка!
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #9 -: Януари 22, 2011, 07:54:19 pm »
ВАЖНО!!!

Студентите, които не са предали курсова работа, имат тази възможност да края на деня, предхождащ техния изпит.
След това текущият контрол се нанася в протокола и промени не могат да се правят.
Закъснелите получават максимум 50% от предвидените точки.
Това са:
Аракси (2076), Янита (2085) и Десислава (2102) от втора група. Калоян (1303) от четвърта група.
« Последна редакция: Януари 23, 2011, 08:05:58 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #10 -: Януари 25, 2011, 06:12:52 pm »
Резултати от изпита + линк към анкетата:
http://www.marketing-forge.com/?p=436

Публикуваните резултати са по справка от изпитните протоколи. Т.е. ако има разминаване между оценката в книжката и тази от списъка, важи последната (от списъка). При нанасянето на оценките на някои студенти от групи 1 и 3 е допусната техническа грешка (при някои в минус, при други в плюс). В списъка са обозначени с текст "За корекция". Валидна ще е оценката от списъка.

Студентите с корекция на оценките, както и желаещите да прегледат своите изпитни работи заедно с аргументация от преподавател, могат да дойдат в събота от 9 часа пред зала 316. Аз и доцент Георгиева ще проверяваме изпити между 9 и 11 часа в каб. 317В.

Моля всички студенти, които имат възможност, да попълнят анкетата от горния линк :).
Благодаря!
« Последна редакция: Януари 29, 2011, 04:15:38 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #11 -: Януари 29, 2011, 04:15:24 pm »
В линка от предходното мнение съм качил резултатите на всички групи от изпита.
Можете да сверите своите оценки и в електронната система за проверка на изпитното състояние на студентите (трябва ви албумен номер и рождена дата):
http://info.ue-varna.bg/
Може и през електронните табла в университета. Предполагам, че след 01.02 ще бъдат въведени оценките ви в системата.
Препоръчвам да го правите след всяка сесия за всички оценки.

Браво на седма група за много доброто представяне (среден успех 4,79)! Продължавайте в същия дух и занапред :) !

Специални поздрави и за Петя Георгиева от първа група, която постигна максимален резултат (60 т.) на изпита и успя да впечатли всички преподаватели, които участваха в проверяването на изпитните работи :)!!!

Сега малко коментар по допусканите грешки:
- Много студенти не бяха отбелязали отговор на част от въпросите. Това гарантира загуба на точки. Дори и да не сте сигурни, задължително отбелязвайте отговор, освен ако изрично не е споменато във формата на изпита, че се отнемат точки за грешен отговор. Другата крайност е отбелязване на два отговора - единият трябва да е зачертан, ако сте променили мнението си. Дори и сред двата да има верен, оценката е 0 точки.
- Малка част от вас не са започвали да решават задачите, а всъщност те са най-сигурните точки (по принцип там имаше най-малко грешки).
- Пишете по всеки въпрос - за неверни неща точки не се отнемат, просто получавате 0 за конкретния въпрос. Ако обаче има нещо вярно и се получи колебание в оценката, някъде може да бъде добавена една точка за отворените въпроси. Последното все пак зависи от преподавателите, при които сте.
- Конкретни въпроси:
-- пласментът е част от маркетинговия микс (променливата дистрибуция или място); не разбирам защо някои са включили потребителят в четирите П;
-- чрез експеримента се набира КОЛИЧЕСТВЕНА информация;
-- фреонът е вещество, което уврежда озоновия слой, затова дезодоранти без фреон, хладилници без фреон и т.н. са резултат от концепцията за социално-етичен маркетинг;
-- припомнете си пак разликата между потребности и желания (въпросът за кръчмата беше вариация на този от семестриалния тест);
-- SRM се занимава с управление на отношенията с доставчиците!!!
-- засилената конкуренция в целевия пазар НЕ е благоприятна характеристика за фирмата;
-- "стратегията на висока цена" е свързана с високо качество и висока цена (може ли да се продава продукт с ниско качество и висока цена? //може, но жизненият му цикъл ще бъде светкавично кратък :));
-- в дължината на канала включваме и производителя!!! канал с нулево ниво има дължина 1;
-- вниманието в процеса на купуване при е-пазаруването са отнася до усещането за свобода у част от онлайн купувачите (докато пазаруваме онлайн, сме свободни да правим и други неща - да си чатим, да четем новини, да гледаме телевизия и др.);
-- потребителското поведение се проявява на равнище индивид, група и организация;
-- последният етап от процеса на разработване на нови продукти е комерсиализация;
-- посланието „Бъди дързък!“ е емоционално!!!
-- печатната грешка в една реклама във вестника е пример за комуникационен шум;
-- основната цел на макромаркетинга е координиране на ресурсите и създаване на благоприятна среда за функционирането на държавата и нейните граждани;
-- организационните потребители са тези, които купуват продукти, за да подсигурят дейността, за която са създадени; да ги вложат в производствения процес или да ги препродадат на трети лица или организации!!!!!!
-- първите лекции по маркетинг се четат в началото на ХХ век (това са годините между 1900 и 2000); //е, за някои наистина са били в началото на ХХІ век ;)
-- въпросите от типа вярно/невярно почти не бяха сбърквани; повече затруднения сте изпитвали със самата аргументация;
-- в задачата за пазарни дялове се използват продажбите за ЦЕЛИЯ отрасъл, а не сумата на няколко отделни фирми;
-- в задачата с ТН от 1000 лв. много студенти са пропуснали да изчислят ДДС на посредника (200 лв.) или пък са начислявали двоен ДДС (веднъж върху цената на производителя и втори път върху крайната цена); тук можеше да изчислите целия ДДС накрая (или ДДСпр и ДДСе и ги сумирате);
-- в задачата за таблет/телефон трябва да включите всички разходи И печалбата, когато изчислявате крайната цена;
-- в другите задачи нямаше толкова много грешки.

Като цяло съм доволен от представянето на изпита (с малки изключения).
Благодаря Ви много за участието в моите часове!
Желая Ви успех във всички бъдещи начинания!

Петър Петров


П.П. Благодаря на Георги от 7-ма група, който доста рано ме е произвел в главен асистент (нужни са само 4-5 години още) :D За негово съжаление не се отрази на резултата му, тъй като вече бях проверил изпитната му работа, но пък разсмя от сърце всички в кабинета :).
« Последна редакция: Януари 29, 2011, 04:17:01 pm от Петър Петров »
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.

Неактивен moOst

  • 1
  • 0
  • Стажант
  • *
    • Профил
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #12 -: Януари 29, 2011, 07:29:27 pm »
Ее, то ако се беше отразило трябваше да имам 7 : ) . И аз ви благодаря за обучението. Успехи със заемане на длажността, с която преждевременно ви назовах.

Неактивен Петър Петров

  • Петър Петров
  • 173
  • 18
  • Администратор
  • Професионалист
  • *****
    • Профил
    • Marketing Forge
Re: Специалност "СК" - ІІ курс, гр. 1-7
« Отговор #13 -: Февруари 24, 2011, 03:29:18 pm »
Няколко полезни презентации за добри/лоши практики при представяне на проекти/идеи:
Steal This Presentation - открадната от мен :).
You Suck at Power Point - изпратена от Слав Кръстев.
Perfection is only a goal. Striving for it is what we are living for.