Marketing Forge


Автор Тема: Начало в маркетинг отдел  (Прочетена 2668 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен fiftysix

  • 1
  • 0
  • Стажант
  • *
    • Профил
Начало в маркетинг отдел
« -: Март 07, 2011, 05:39:08 pm »
Здравейте!

Скоро започвам работа в маркетинг отдел на една малка фирма,която се занимава с пре-продажбата на сертификати за интернет сигурност (SSL).

Фирмата е лидер на пазара за подобен вид сертификати и досега не й се е налагало да имат специален отдел,за да маркетират продуктите си. С растящата конкуренция обаче това се променя и се налага да се прибегне до по-целенасочен и планиран маркетинг.

Моята задача в този случай е да започна да изграждам този отдел. Една от главните задачи е запазване настоящия имидж на пазара за SSL сертификати, другите задачи са популяризирането на други продукти, които предлага фирмата (например хостинг, онлайн подпис и т.н.).

И тук идват въпросът, как бих могъл да подходя, когато самата фирма досега не е имала досега маркетинг отдел (нито маркетинг план), които биха могли да ме насочат накъде да се върви.
Идеята, която имам е, първо да се запозная с продуктите им - кои добре вървят, кои не толкова, с основните им целеви групи, основните конкуренти (какви продукти те предлагат и как могат да се конкурират с тези на моята фирма), какви са прогнозите за продажби в близките 6 месеца и на базата на това да започна да изграждам маркетинг план за следващата половин до 1 година.
Какво мислите по въпроса?

Благодаря много! !